19. díl - Vrácení neprodaného komisního zboží
Postup při vrácení neprodaného komisního zboží.
Pokud budete vracet objednateli jeho zboží (ukončení smlouvního vztahu, zboží je
neprodejné, objednatel si prodej rozmyslel) použijete k tomu tento modul. Vrátit lze pouze
zboží, které ještě nebylo prodáno.
Formulář vrácení lze volat 2 způsoby.
1) Z adresáře - v adresáři klientů najděte klienta, kterému
bude vracet zboží a stiskněte tlačítko "Vrácení
zboží"
2) Z formuláře vrácení -
po založení nového záznamu je potřeba vybrat klienta, kterého se vrácení týká.
Výhoda prvního způsobu je v přednastavení údajů klienta.
 | Obr.
1 |
|
 | Obr.
2 |
|
Po výběru klienta a nastavení potřebných údajů dokladu, můžeme přistoupit k výběru zboží k
vrácení.
- Přidat zboží: (obr.3) vyvoláme zboží klienta, které lze
vrátit (neprodané komisní zboží ze všech smluv klienta) (obr.4)
- Odebrat zboží:
odebere zboží z dokladu, které je opět k dispozici (např. prodej)
- Detail zboží:
vyvolá detail vybraného zboží k vrácení
- Detail smlouvy:
vyvolá detail smlouvy vybraného zboží k vrácení
 |
Obr.
3 |
Z nabízeného zboží k vrácení, lze vybrat vše zboží nebo aktuálně vybraný záznam. (obr.
5)
 |
Obr.
4 |
 |
Obr.
5 |
V případě, že je na skladě více než 1ks vybraného zboží je zobrazen dialog (obr. 6). Lze
tak určit jaké množství je klientovi vraceno.
 |
Obr.
6 |
Po vyběru zboží a určení množství je zboží přeneseno do položek dokladu (obr. 7). Pokud
byly u zboží evidovány nezhrazené náklady jsou též načteny, karta "Náklady" (obr. 8).
 | Obr.
7 |
|
 | Obr.
8 |
|
Náklady je možné v této fázi dodatečně upravit, případně přidat jiné nebo odebrat.(viz. náklady) (obr. 9,10)
 | Obr.
9 |
|
 | Obr.
10 |
|
Po ukončení okna nákladů, jste dotázáni zda si přejete "Kontrolu nákladů". V případě, že jste měnili nebo vkládali nové náklady, zvolte
aNO (obr.12). Nové náklady budou doplněny do seznamu neuhrazených nákladů.
Náklady je možné i odebrat, je však potřeba věnovat pozornost této skutečnosti:
V případě, že provádíte vrácení
posledního zboží klientovi a odeberete nějaký náklad z vyúčtování, tak nebudete mít již
možnost tento náklad klientovi vyúčtovat. Klient již nemá v tuto chvíli žádné dostupné zboží,
ke kterému by se dal náklad přidat a tedy jej vyúčtovat.
Filtrační dialog
 |
Obr.
14 |
Tiskové sestavy
Dostupné tiskové sestavy + náhled dokladu o vrácení zboží
 |
Obr.
15 |
 |
Obr.
16 |
Doklad o vrácení zboží se tiskne automaticky jako dvě kopie o velikosti a5 na stránku
a4.
Vydáno: 14.07.2008
Napsal: TTSoftware
Zobrazeno: 4437x
Zpět